Buikspier

Buikspier oefeningen thuis

Als je bezig bent met thuis sporten, zijn oefeningen voor je buikspieren ook erg belangrijk om genoeg te doen. Dit is namelijk een belangrijk deel van je lichaam die ook goed getraind moet zijn. Anders heb je namelijk het gevaar dat je lichaam uit proportie is. 

Sit ups

Eén van de eerste oefeningen waar mensen aan denken als ze denken aan oefeningen voor buikspieren is de sit up. Dit is een erg makkelijke oefening die je eigenlijk overal wel kunt doen. 

Bij een sit up begin je liggend op de grond. Vaak worden de knieën in een driehoek gezet. Hierbij is het belangrijk dat je bij elke repetitie er voor zorgt dat je je hoofd zo dicht mogelijk bij je knieën brengt. 

Leg raises

Op het moment dat je je buikspieren op verschillende manieren wilt trainen, kom je ook al snel bij de leg raises terecht. Dit is ook een veelzijdige oefening die je eigenlijk overal wel uit kunt voeren. 

Wederom begin je bij deze oefening liggend op de grond. Echter moet je hierbij geheel plat op de grond liggen. Bij de oefening is het de bedoeling om je benen recht de lucht in de brengen. Tussen de repetities in is het belangrijk om er voor te zorgen dat je benen de grond niet raken. Wel moet je zo dicht mogelijk bij de grond blijven. 

Glute bridge

De glute bridge is ook een goede oefening voor je buikspieren. Praktisch gezien kun je deze oefening ook overal doen waar je hem maar wilt uitvoeren. Hiermee train je ook een aantal andere spieren zoals je rug en je benen. 

Bij de glute brigde begin je opnieuw plat liggend op de grond. Hierbij zet je je knieën in een driehoek. De oefening is hierbij het zo hoog mogelijk optillen van je heupen.