De grootste dieetfouten

Op het gebied van diëten worden bijna dagelijks vele fouten gemaakt. Hoewel er veel diepgaande fouten worden gemaakt, zijn er een paar die veel diepgaander en langduriger gevolgen lijken te hebben dan andere. Hopelijk kunt u door deze fouten te leren kennen leren ze te vermijden in uw eigen streven naar gewichtsverlies.

Misschien wel de grootste fout die lijners maken is het aannemen van een alles of niets houding. Dit zijn de lijners die de voorraadkast en de koelkast uitkammen met alles wat als een potentiële bron van verleiding kan worden gezien. Ze beginnen aan een dieet dat bijna onmogelijk vol te houden is en geloven dat alles verloren is zodra ze afwijken van de strikte richtlijnen van hun dieet.

Hoewel dit voor sommigen op de korte termijn kan werken, zet het hen aan tot falen, frustratie en onwil tegenover het hele dieetproces. Het belangrijkste bij een dieet is het doel. Je doel is om kilo’s kwijt te raken. Er zijn vele manieren waarop dit kan worden gedaan zonder dat je jezelf hoeft uit te hongeren of te straffen.

Een andere grote fout bij het volgen van een dieet

Een andere grote fout bij het volgen van een dieet is het kiezen van een dieet waarbij je elke dag hetzelfde eet. Ondanks onze menselijke behoefte aan structuur en routine hebben we de neiging om onze lunchroutine af en toe te veranderen. Kies een dieet of een nieuw voedingsplan dat u in staat stelt te genieten van een grote verscheidenheid aan voedingsmiddelen in plaats van een plan dat u beperkt tot dezelfde maaltijd of maaltijdkeuze, dag in dag uit.

Een andere veelgemaakte fout is dat je jezelf alles ontzegt waarvan je geniet. Wat we vaak vergeten is het belang van matiging. Vullen met porties fruit en groenten, maar jezelf toestaan om af en toe te genieten van een uitspatting omwille van je gezond verstand. Als je jezelf nooit toestaat om van chocolade te genieten, waarom zou je dan in vredesnaam eeuwig willen leven? Serieus, vergeet niet te genieten van eten omwille van het dieet. Er is niets verkeerds of zondigs aan genieten van eten. Het probleem is dat u alleen van de verkeerde soorten voedsel geniet.

Ook interessant:   Zijn havermoutkoekjes gezond?

Je moet ook de fout vermijden om geen doelen te stellen. Hoewel je geen doelen wilt stellen die onmogelijk te bereiken zijn, moet je ook het tegenovergestelde van het spectrum vermijden, namelijk helemaal geen doelen stellen. Wie agressieve en haalbare doelen stelt, zal het meeste succes boeken. Die doelen openbaar maken en om steun vragen is een ander ding dat je zal helpen meer succes te boeken. Dit is één van de redenen waarom het Weight Watchers programma zo’n fenomenaal succes heeft.

De laatste fout op het gebied van diëten

De laatste fout op het gebied van diëten die maar al te vaak wordt gemaakt, is opgeven. We hebben allemaal tegenslagen onderweg. Zelfs degenen die monumentale successen hebben geboekt met diëten, zijn onderweg mislukkingen tegengekomen. Het eindresultaat voor degenen die zich aan het plan houden is echter een gezonder lichaam en dat is iets wat het waard is om voor te vechten. Je doelen kunnen op een zijspoor raken, maar je kunt nieuwe doelen stellen. Misschien heb je een slechte dag of zelfs een slechte week gehad wat betreft je dieetdoelen en -plannen. Laat dit je verlangen om gezonder te worden niet ondermijnen.

Leer om die fouten te overwinnen en ga verder. Laat uw mislukkingen u evenveel leren als uw successen en u zou goed op weg moeten zijn naar de gezondere persoon waarvan u weet dat die in u schuilt. Of u nu 10 of 210 pond kwijt wilt, de enige manier om dat doel te bereiken en te laten beklijven is door u te wijden aan het proces om een gezonder mens te worden. Een gezond persoon heeft gezonde eetgewoonten en hongert zichzelf niet uit. Een gezond persoon eet ook geen dingen die niet gezond zijn. Leer met mate van voedsel te genieten en je bent goed op weg naar het succes dat je zoekt.