Makkelijke Squat oefeningen voor thuis

Steeds vaker sporten we allemaal thuis, buiten in de tuin of in het park. In de sportschool voelen we ons al vaak snel erg bekeken. De afgelopen jaren zijn er talloze oefeningen ontwikkeld om je spieren te trainen. Tegenwoordig kan je heel veel oefeningen ook makkelijk thuis uitoefenen. Wat dacht je van de Squat oefening, misschien wel een van de oudste oefeningen. De Squat staat ook bekend als de Koning Oefening voor je billen en benen. De volgende makkelijke Squat oefeningen voer je ook makkelijk thuis uit. Heb je de Squat uiteindelijk helemaal onder controle? Dan kun je jezelf nog verder uitdagen door te gaan Squatten met gewichten etc..

Squat jump

Deze oefening is iets uitdagender dan de standaard Squat, maar wanneer je de standaard Squat aardig onder de knie hebt. Zal deze je ook snel gemakkelijk afgaan. De naam van deze Squat geeft het eigenlijk al aan, tijdens deze squat combineer je hem met een sprong tussendoor. Je voert dus de standaard Squat uit, maar doet nog net een extra uitvoering; na elke squat spring je één keer in de lucht wanneer je in de Squat-houding zit. Je springt vervolgens in de lucht en landt weer op de grond in de Squat positie. Dit kun je meerdere malen herhalen.

Ook interessant:   5 oefeningen met elastiek

Squat jacks

Je kent ze vast wel van de warming-up, de Jumping jacks. Deze oefening is bijna hetzelfde maar dan in de Squat positie. Je begint deze oefening in een gehurkte Squat positie en je gaat met je benen naar elkaar toe en van elkaar af springen. Zorg er wel voor dat je tijdens deze oefening een goed, gehurkte houding blijft aanhouden en dat je niet te ver boven de grond komt.

Goblet paused Squat

Bij deze oefening gebruik je een gewicht. Dit is een kleiner gewicht die je tussen je handen vasthoudt. Zorg ervoor dat je armen niet leunen op je benen. Het is de bedoeling dat je armen en schouders het werk doen. Je traint met deze oefening niet alleen je billen en benen, maar ook je armspieren en je buikspieren! Je voert deze oefening dus uit in de standaard Squat positie en maakt alleen gebruik van een klein gewicht tussen je handen.