5 oefeningen die je in je auto kunt doen






De lente en zomer betekent lange autoritten naar huis, familie bezoeken en rondreizen. Met deze lange ritten komt het rustelozebenensyndroom en de drang om die spieren te gebruiken, maar de beperkte ruimte beperkt je beweging zeker. Er zijn nog steeds opties om te trainen zonder zelfs maar je veiligheidsgordel los te maken. Deze eenvoudige oefeningen zorgen ervoor dat je spieren net zo goed werken als een sportschooltraining terwijl je dus gewoon in je private lease auto zit! Doe dit natuurlijk wel voorzichtig en blijf op de weg letten! 

Triceps pushes 

Als je niet degene bent die autorijdt, is deze oefening perfect voor je triceps (die spier aan de achterkant van je arm). Ga rechtop zitten met je voeten plat op de grond, zodat je knieën in een rechte hoek staan. Leg je handen bij je heupen, plat op de stoel met je ellebogen gebogen. Strek je ellebogen zodat je je billen een beetje van de stoel tilt. Houd jezelf 10 seconden omhoog en laat jezelf dan weer zakken. Laat je armen rusten en beweeg ze een beetje naar buiten, herhaal dan. 

Butt clenches



Dit klinkt misschien een beetje vreemd, maar als je een gespierde kont wilt, zal het niet helpen om erop te zitten en de hele dag te rijden. Als je deze oefening aan je autorit toevoegt, zal dat ook zo zijn. Terwijl je zit, ontspan je bilspieren. Knijp ze vervolgens samen en houd ze 15 seconden vast. Zorg ervoor dat het je niet hindert als je aan het rijden bent door alleen je linkerbeen naar binnen te bewegen en niet je rechter. Ontspan opnieuw gedurende 30 seconden en herhaal dan zo vaak als je wilt. 

Calf raises

Met deze oefening kun je zelfs een betere workout krijgen dan wanneer je zou staan. Ga rechtop zitten met je voeten plat en je knieën in een rechte hoek. Leg een gewicht op je knieën zoals een koelbox, rugzak, studieboeken of zelfs gewoon je laptop. Richt je tenen zodat je kuiten gebogen zijn en zet je voeten meteen weer plat. Doe 30 herhalingen. Als je niets in je kuiten voelt, plaats dan meer gewicht op je knieën. 

Seat pushes

Als je aan het rijden bent, is dit de beste manier om je triceps te oefenen. Houd het stuur 10 en 2 vast (zoals je ouders je hebben geleerd) en pak een beetje stevig vast met je ellebogen los en gebogen. Strek je ellebogen en duw tegen het stuur, waarbij je je rug in de stoel duwt. Houd dit 10 seconden vast, rust en herhaal. Doe deze oefening alleen als je je op een lange, rechte weg bevindt en houd je ogen altijd op de weg gericht! 

Ab pulls

Net als bij het klemmen van de billen, buigt deze gewoon je spieren en laat ze los. Met deze voelt het aanspannen van je spieren alsof je je buik naar binnen trekt om je favoriete skinny jeans te laten passen. Houd het 30 seconden vast en rust 30 seconden. Na een paar herhalingen van deze oefening hoef je niet meer te knijpen om die jeans te laten passen!