Tips om de beste versie van jezelf te worden

Je doet er natuurlijk graag alles aan om goed in shape te blijven. Door een betere conditie voel je je niet alleen fysiek fitter, maar ook metaal doet het erg veel met je. Redenen genoeg dus om het sporten wat vaker op te gaan pakken en een betere versie van jezelf te worden.

Hoe verbeter ik mijn conditie?

Hoe verbeter ik mijn conditie? Het is een vraag die veel sporters zichzelf stellen. Om een goede conditie op te bouwen, is het belangrijk dat je oefeningen op het gebied van cardio op gaat pakken. Denk hierbij aan een rondje hardlopen, lopen op de loopband of een crosstrainer. Door dit iedere week te herhalen, merk je dat je snel progressie boekt.

Kies voor sport oefeningen thuis afvallen

Tip! Kies voor sport oefeningen thuis afvallen. Hierdoor sport je in je eigen vertrouwde omgeving en je sport wanneer dit binnen je agenda past. Het sporten wordt ook nog eens erg laagdrempelig en je kunt genoeg variatie aanbrengen tijdens het trainen. Zo blijft het sporten leuk en is het net even wat beter vol gehouden. Wel zo goed om te weten natuurlijk.

Kies ervoor om voldoende te drinken

Klinkt erg logisch maar wordt toch vaak door veel sporters onderschat. Zorg er dus voor dat je voor, tijdens en na het sporten genoeg drinkt. Probeer het te beperken tot ongeveer 1 liter per uur! Een goed hulpmiddel voor het drinken tijdens het sporten zijn bidons. Belangrijk is om ook te drinken als je geen dorst hebt!

Ook interessant:   Hoe personal training kan helpen bij burnout

Zoek de juiste outfit om in te gaan sporten

Een katoenshirt en lange trainingsbroek zijn killing tijdens warm weer. Probeer je altijd luchtig te kleden met een polyester sportshirt, deze houden minder vocht vast en ventileren goed. Gebruik maken van thermokleding is ook een aanrader, deze shirts zijn vaak geoptimaliseerd in een goede vochtafvoer en houden je lichaam koel. Bekijk altijd wel eerst even of je voor het juiste type thermo shirt/broek kiest, mocht je twijfelen laat je dan goed adviseren!

Zorg ervoor dat je jezelf na het sporten zo snel mogelijk omkleed. De kleding die je aan hebt bevat veel warmte, snel dus onder de douche en schone kleren aan. Mocht je nog geen zin hebben om te douchen doe dan op zijn minst even een ander shirt aan.