Zeg je sportschool abonnement op en ga thuis sporten

Steeds meer mensen kiezen ervoor om te besparen op hun vaste lasten. Aangezien je natuurlijk ook prima thuis kunt sporten, is je sportschool opzeggen een goede manier om direct enkele tientallen euro’s per maand te kunnen besparen – zie ook de besparingstips van Businessinsider. Afhankelijk van de trainingen die je deed in de sportschool, kun je bijvoorbeeld met een set dumbbells een groot deel van de krachtoefeningen ook thuis uitvoeren. Daarbij komt ook dat je natuurlijk niet alles direct in één keer hoeft aan te schaffen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om iedere keer iets te halen. Het geld dat je natuurlijk niet meer hoeft te betalen aan de sportschool kun je dan gebruiken voor het aanschaffen van attributen voor thuis.

Kies voor verstelbare dumbbells

Wanneer je begint met een set dumbbells, dan kun je een groot deel van de oefeningen al relatief goed uitvoeren. Het grote voordeel wat je hebt bij dumbbells, is dat je ze heel eenvoudig zwaarder kunt maken. Door er wat extra gewicht aan toe te voegen, kun je zelf bepalen hoe zwaar je wilt trainen. Omdat je qua kracht steeds sterker wordt, hoef je dus niet direct allerlei verschillende gewichten aan te schaffen, maar kun je dit gaandeweg, naarmate je merkt dat het te licht wordt, wat extra schijven aanschaffen die je aan de halterstangen kunt bevestigen.

Ook interessant:   5 tips voor succes in de sportschool

Zorg voor een verstelbaar halterbankje

Met alleen dumbbells kun je in de basis het grootste deel van de oefeningen doen. Echter is het wel aan te raden een verstelbaar bankje bij aan te schaffen. Er zijn namelijk ook oefeningen waarbij het noodzakelijk is om te liggen of te zitten. Neem bijvoorbeeld bankdrukken. Bankdrukken kun je op twee verschillende manieren doen. Je kunt plat bankdrukken, met je rug recht op de bank, maar je hebt ook schuin, ook wel incline genoemd. Hierbij staat het bankje iets schuin, waardoor je de bovenkant van je borstspieren traint.

Maak een planning

Thuis sporten vergt de nodige discipline. Waar je natuurlijk bij de sportschool, omdat je er toch al bent, vaak een stuk eenvoudiger je oefeningen kunt afwerken, is dit thuis vaak net even iets anders. Wat je dan dus ook vaak ziet, is dat het vinden van de juiste motivatie lastig is. De deur van de speciaal ingerichte sportkamer blijft dan veel te lang dicht, waardoor het alleen maar lastiger wordt om die stap weer te zetten. Maak voor jezelf daarom ook een planning. Zo vergroot je de kans dat je gewoon gaat trainen.