Waarom een massage gun goed is voor sportherstel na krachttraining

In de ideale wereld is het natuurlijk heerlijk om jezelf na een stevige work-out eens lekker te laten masseren. Aangezien dit natuurlijk flink in de papieren gaat lopen en ook niet voor iedereen betaalbaar is, is het prettig te weten dat er ook allerlei andere manieren zijn om ervoor te zorgen dat jij je spieren nog beter kunt laten herstellen na een training. Dit kun je doen door het gebruik van een massage gun. Dit apparaat heeft namelijk als grote voordeel dat je heel doelgericht te werk kunt gaan en het effect daarom enorm is. Maar waarom is een massage gun eigen goed voor het herstel van je spieren na een stevige krachttraining?

Sneller herstel van je spieren

Eén van de belangrijkste redenen waarom je een Kosso Massage Gun zou moeten gebruiken na het sporten, is omdat het ervoor zorgt dat je spieren een stuk sneller herstellen. Dit komt namelijk omdat je op de plek waar je je spieren hebt belast met deze massage gun direct aan de slag kunt om de boel te masseren. Doordat de massage gun beschikt over een kleine bal als uiteinde, kan er heel doelgericht worden gemasseerd. Deze massage zorgt ervoor dat de bloedsomloop wordt gestimuleerd, waardoor de kans op spierpijn afneemt. Afvalstoffen zoals melkzuur die na een stevige sessie in de spieren aanwezig zijn, kunnen op deze manier beter worden afgevoerd.

Ook interessant:   Droogtrainen

Praktisch

Een ander voordeel van het gebruik van dit apparaat, is dat het ontzettend praktisch is. Het is namelijk licht in gewicht, compact qua vorm en relatief voordelig in aanschaf. Op deze manier kun je dus om een hele eenvoudige manier bijdragen aan een beter en sneller herstel van je spieren en zal je merken dat je nog veel sneller resultaat boekt, zodat je je doelen sneller weet te behalen. Wel is het goed om te weten dat het gebruik van dit apparaat niet betekent dat je weer sneller dezelfde spiergroep kunt trainen. Houd daarom ook ondanks het gebruik van dit apparaat een rust periode van 48 tot 72 uur aan tussen het trainen van dezelfde spiergroep.