Tips om thuis te kunnen sporten

Wil jij graag iets aan je figuur doen? Dan is thuis sporten hiervoor natuurlijk bij uitstek geschikt. Met zelfs alleen je eigen lichaam als gewicht kun je namelijk ontzettend veel verschillende oefeningen doen. Sterker nog, je kunt er praktisch je hele lichaam mee trainen. Om je een idee te geven welke oefeningen je allemaal kunt doen om zelf je eigen lichaam in juiste conditie te kunnen houden, hebben we er een aantal voor je op een rijtje gezet. Wanneer je deze oefeningen regelmatig uitvoert, zul je zien dat je er zienderogen op vooruit gaat. Uiteraard kun je ook naar een sportschool voor fitness Maastricht.

Push ups

Push ups zijn een goede oefening om te doen thuis, omdat ze je bovenlichaam en onze core versterken. Om push ups te doen, begin je in een plankpositie met je handen onder je schouders en je tenen op de grond. Zorg ervoor dat je rug recht is en je ‘core’ aangespannen is. Daarna, buig je je ellebogen en laat je je borst dalen totdat je voorhoofd bijna de grond raakt. Druk vervolgens weer omhoog totdat je terug bent in de plankpositie. Probeer om drie sets van tien push ups te doen, met een korte pauze tussen elke set. Als je net begint met push ups, kun je ook je knieën op de grond laten en alleen je bovenlichaam bewegen om de oefening makkelijker te maken.

Ook interessant:   Maak van je thuis sportschool een volwaardige gym

Squats

Squats zijn een andere effectieve oefening die je thuis kunt doen. Ze helpen om je been- en bilspieren te versterken en kunnen ook je core versterken. Om squats te doen, begin je met je voeten op heupbreedte uit elkaar en je handen voor je borst. Zorg ervoor dat je rug recht is en je core aangespannen is. Daarna, buig je je knieën en laat je je heupen naar achteren zakken, alsof je op een stoel gaat zitten. Zorg ervoor dat je knieën niet verder naar voren komen dan je tenen en houd je rug recht. Druk vervolgens weer omhoog totdat je terug bent in de beginpositie. Begin met 3 keer 10 squats te doen, met iedere keer een minuut of twee rust tussen de sets.