Sporten tijdens je vakantie met de Pakama Bag

Tijdens je vakantie fit en gezond blijven is voor steeds meer vakantiegangers belangrijk aan het worden en goed ook. Hoewel je na een intensieve trainingsperiode ook wilt kunnen flaneren op het strand, het terras en tijdens het uitgaan, is het zonde om tijdens je vakantie niet een aantal keren per week te sporten om je spiermassa en fitheid niet achteruit te laten gaan. Maar hoe dan vraag je jezelf wellicht af? Sommige hotels en resorts hebben wel een gym, maar is dat precies wat je zoekt en wat als je in een huisje of op de camping staat zonder die luxe? Gelukkig heeft de startup Pakama deze handschoen opgepakt en met een geniale oplossing gekomen. In deze blog geven we een Pakama Bag Review en delen we onze eerste indruk.

Wat is de Pakama Bag?

In het kort is de Pakama Bag een rugzak waar 10 fitness tools inzitten, waardoor je op elke locatie een workout kunt doen. De rugzak is klein van formaat, maar door de handige rollup aan de bovenkant makkelijk te vergroten. Hierdoor creëer je extra ruimte om bijvoorbeeld een sportshirtje en handdoek mee te nemen. Aan de zijkant van de tas zitten slimme functies om je bidon of fles water mee te nemen, zodat dit niet aan de binnenkant van de rugzak ruimte opslokt.

Ook interessant:   Hoe overleef ik de sportschool?

Welke fitness tools zitten in de Pakama Bag?

Het uitgangspunt van de Pakama Bag is dat je een volledige workout moet kunnen doen op vakantie. Wellicht ben je thuis gewend om veel met gewichten en halters te werken, maar je kunt dit ook met bijvoorbeeld weerstandsbanden doen. Op deze manier gebruik je het eigen lichaam als gewicht en door slappere of strakkere weerstandsbanden te gebruiken kun je de workout intensiever maken. Daarnaast zit er onder andere een opbouwbare fitnessmat in, een sling trainer, fascia bal, slider en uiteraard springtouw.

Workout tips met de Pakama Bag

Hoewel er nog wel eens glimlachend naar het springtouw gekeken wordt, vinden wij touwtje springen een zeer intensieve workout. Ga maar eens 20 minuten touwtje springen, zowel voor je cardio als je nek en schouder spieren is dit echt intensief. Sowieso lenen alle fitness tools in de Pakama Bag zich heel goed voor een HIT workout. Bij een High Intensity Training combineer je 5-8 workouts achter elkaar, die je elk een aantal sets doet van 1 of 2 minuten. Zo creëer je high intensity van ongeveer 10 minuten achter elkaar, waarna je een 2-5 minuten rust neemt en de volgende ronde doet. Wanneer je de rondes 3 tot 5 keer achter elkaar doet, heb je een half uur tot een uur zeer intensieve training.