spierpijn

Spieren masseren na sporten met MasGun



Na het sporten ben je afgemat en is het tijd voor ontspanning, voor wat te eten en drinken en dan lekker nagenieten van je workout. Echter vergeten we met zijn allen een onderdeel van het sporten wat minstens zo belangrijk is als de workout zelf; namelijk ervoor zorgen dat je spieren weer gaan herstellen. Dat kan met wat cooling down oefeningen, door bijvoorbeeld nog wat te rekken en strekken. Ook cardio oefeningen op een laag tempo helpen om je spieren weer af te koelen en soepel te maken. Echter helpt het ook heel goed om je spieren zelf te masseren, bijvoorbeeld met een massage apparaat van https://masgun.nl/.



Wat is een massage apparaat?

Een massage apparaat is een apparaat wat je met een hand kunt bedienen. Het ziet er een beetje uit als een gun, vandaar de naam MasGun. Er zit een zachte bol aan de voorkant, die uiteindelijk het werk voor je gaat doen. De MasGun simuleert massage bewegingen die je ook bij een masseur kunt verwachten. Je kunt verschillende sterkten en snelheden instellen, waardoor je goed de spieren kunt masseren op de juiste plekken.

Voor welke spieren is een massage pistool te gebruiken?

Een massage pistool is juist bedoeld om alle spieren te kunnen masseren. Denk hierbij aan je armen zoals je biceps en triceps. Echter ook je beenspieren, dus je kuitspieren of bovenbeenspieren maar ook je quadriceps en je bilspieren zijn perfect te behandelen met een massagepistool. Door het handzame formaat wat je in een hand kunt vasthouden, kun je zelfs je schouderbladen en je nek masseren. Zo kun je eigenlijk je hele lichaam masseren met MasGun en kun je iedere keer per spiergroep heel makkelijk instellen hoe snel het apparaat moet masseren.

Doet een spiergroep pijn, begin dan met een langzamere instelling. Je moet echter wel voelen dat er iets gebeurt, het mag dus wel gevoelig zijn. Dit betekent alleen maar dat het massage pistool zijn werk doet en de spieren weer losmaakt. Spierpijn ontstaat namelijk doordat spieren stijf worden en vast gaan zitten. Je spieren na het sporten masseren is dus zowel goed voor het herstel alsook om spierpijn de volgende dag te voorkomen.