lunges

Oefeningen voor je benen






Je benen kun je thuis trainen vanuit je thuis sportschool. In dit artikel een aantal handige oefeningen voor je beenspieren. Er zijn een hele hoop verschillende manier om te sporten. Zo zijn er mensen die gaan hardlopen, maar er zijn ook mensen die liever niet in het openbaar sporten of een abonnement op de sportschool te duur vinden. Als je liever niet in het openbaar sport, kun je kiezen om thuis te gaan sporten. Ook als je je benen wilt trainen, kun je dit vanuit je eigen woning doen.

Lunges

Er zijn een hele hoop verschillende soorten oefeningen voor je benen. Een van de oefeningen die heel erg veel gedaan wordt voor de beenspieren zijn lunges. Lunges zijn erg makkelijk, maar wel heel erg effectief voor je beenspieren. Je zorgt ervoor dat je goed recht op staat en je kan dan met je ene been naar voren stappen. Je onderbeen moet dan in een 90 graden hoek te komen staan. Je andere been zal dan naar beneden gaan en bijna de grond raken. Daarna kun je weer terug stappen en herhaal je de oefening met je andere been. 

Wall sit



Naast de lunges is de wall sit ook een hele goede oefening voor je benen. Het enige wat je voor deze oefening nodig hebt is een muur. Je zet je rug tegen de muur aan en je zakt door je knieën tot dat je benen horizontaal zijn. Je kunt de oefening dan zo lang vast houden als je zelf wilt. Het is wel handig om zelf per keer bij te houden hoe lang je het vol houd. Je kunt dan steeds je eigen tijd gaan verbeteren.

Leg glute bridge

Je zal er ook voor kunnen om een oefening op de grond te gaan doen. Je kunt plat op je rug gaan liggen en je zet 1 voet recht op de grond. Je andere been gaat gestrekt de lucht in en hierdoor til je je billen op. Zo span je je core aan en train je ook je benen.